پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی فشار لازم را برای آب دهی تامین نمی کند

پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی فشار لازم را برای آب دهی تامین نمی کند

دستگاه تصفیه آب خانگی همیشه طبق میل دلخواه تان آب را به خوبی تصفیه نمیکند و میبینید که حداقل فشار کافی که باید 50psi باشد برای پمپ دستگاه تصفیه آب فراهم نمیشود.

قبل از انجام دادن هر تغییری در پمپ دستگاه تصفیه آب،باید از اینکه فشار کافی برای پمپ دستگاه تصفیه فراهم نمیشود مطمئن شویم.

برای اینکه از این اتفاق مطلع شویم باید دستگاه تصفیه آب را روشن کنیم،به این گونه که شیر برداشت باز باشد،شیر مخزن بسته باشد و دستگاه در کار کردن باشد.

برای اینکه مطمئن شوید دستگاه تصفیه آب در حال کار کردن است،به پمپ دستگاه دست بزنید،پیشنهاد میشود اگر دستگاه گیج ندارد برای آن نصب کنید و به حالت گیج فشار نگاه کنید.

اگر میبینید که عدد فشار گیج از 50psi بود،باید بدانید که فشار دستگاه معمولی است و مشکلی از سوی کمبود فشار نیست اما اگر عدد فشار گیج پایین تر از 50psi بود،دیگر باید بدانید که ممکن است این مشکل از سوی دستگاه تصفیه آب باشد که فشار مربوطه را فراهم نمیکند و برای رفع آن باید دست به کار شوید!

از صفحه دستگاه تصفیه آب صنعتی ما هم دیدن فرمایید.

باید به این مسئله دقت کنید فشار آب خروجی از شیر دستگاه تصفیه آب ممکن است کم باشد و یا لحظاتی بخواهد برداشت بالایی را به شما بدهد و پس از آن سرعتش کاهشی شود،می بایست بدانید مشکل از مخزن دستگاه شما است.

پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی فشار لازم را برای آب دهی تامین نمی کند

چگونه عیب دستگاه تصفیه آب را برای این مشکل رفع کنیم؟

قبل از هر چیزی چک کنید که به چه میزانی آب تصفیه توسط دستگاه تصفیه آب تولید شده است سپس شیر میکس و شیر معدن را ببندین و شیر برداشت را باز کنید و به دستگاه تصفیه آب اجازه دهید شروع به کار کند.

پس از یک دقیقه به میزان خروجی آب نگاه کنید و باید حجم این آب باید یک باریکه از آب کمتر باشد.

شکل زیر نمایانگر میزان حدودی آن می باشد.

  • اگر میبینید که میزان خروجی آب از حالت پیش آمده بیشتر بود،باید این نکات را رعایت کنید :
  1. ابتدا اطمینان حاصل کنید که شیر میکس دستگاه تصفیه آب را بسته اید.
    در واقع بیشتر مواقعی که فکر میکنید شیر میکس دستگاه تصفیه آب را بسته اید،آب از آن عبور می کند پس باید در حالتی شیر کاملا بسته است،لوله خروجی آن را باز کنید و ببینید آبی از آن رد میشود یا نه.
  2. اطمینان حاصل کنید که درون هوزینگ آن،فیلتر ممبران وجود داشته باشد پس هوزینگ را چک کنید که آیا فیلتر در آن وجود دارد یا خی، متاسفانه برخی اوقات فراموش می شود که فیلتر ممبران در هوزینگ قرار داده شود.
  3. اگر فکر میکند دستگاه تصفیه آب خراب شده است و میزان زیادی آب را عبور میدهد امکان این را دارد که مشکل از دستگاه چهار راهی باشد،پس بهتر است لوله ورودی آب را از آن خارج کنید و به پمپ به صورت مستقیم به ممبران اتصالی ایجاد کنید.
    پس از این کار شما باید خروجی ممبران دستگاه تصفیه آب را چک کنید که اگر حجم میزان آن کمتر شده است،باید بدانید که چهار راهی دستگاه خراب شده است و نیاز دارید که آن را در اسرع وقت تعویض کنید و یا اینکه اگر وقت آن را ندارید،شیر برقی را به جای چهار راهی در سیستم قرار دهید.
  4. اگر فکر میکنید که فیلتر ممبران در جای خود نیست و یا هوزینگ ممبران خراب شده است میتوانید به راحتی آن را بیرون بیاورید و هوزیک و فیلتر ممبران را بررسی کنید و برای اینکه بتوانید تاثیر آن را ببینید و چک کنید،کافی است که تفلونی را بر روی اورینگهای ممبران بپیچانید.
    بد نیست که بدانید کسی روش دقیقی برای بررسی خرابی اورینگ ها و هوزینگ ها ندارد.
  5. اگر میبینید که هیچ کدام از موارد بالا در دستگاه تصفیه آب شما اثری از آن ها یافت نمیشود،باید بدانید که احتمال خرابی فیلتر ممبران بسیار بالا است و آب با حجم و میزان زیادی را عبور میدهد،پس بهتر است هر چه زودتر یک فیلتر ممبران جدیدی را تهیه کنید و در سیستم بگذارید،اگر مشکل بر طرف شد که باید بدانید مشکل از فیلتر ممبران بوده و اگر مشکل مجددا برپا است باید موارد ذکر شده را بیشتر بررسی کنید و با دقت “4” مطالعه کنید.
  • اگر میبینید که میزان خروجی آب کمتر و یا مساوی با تصویر است و فشار پمپ دستگاه تصفیه آب هم کمتر از عدد 50psi باشد،به شما پیشنهاد میدهیم که مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

ابتدا ببینید که خروجی آب به فاضلاب به چه صورت است و با چه میزانی خارج میشود و سپس لوله آب خروجی را از محل اتصالش به فاضلاب از دستگاه تصفیه آب جدا کنید و اجازه دهید دستگاه تصفیه آب به کار خودش ادامه دهد و سپس به خروجی آن و میزان مربوطه نگاهی بی اندازید،همانگونه که در عکس مشخص است،میزان خروجی باید در همان حدود باشد و اگر دیدید که بیشتر از حد مجاز بود باید بدانید که قطعه محدود کننده فاضلاب وجود ندارد و یا اینکه خراب شده است.

یک راه دیگر برای چک کردن این است که برای مسدود شدن مسیر لوله،لوله فاضلاب را خم کنید و اگر دیدید که فشار از 100psi عبود کرد،آن وقت است که باید بدانید قطعه محدود کننده فاضلاب وجود ندارد و یا اینکه خراب شده است.

علت بالا نرفتن فشار تصفیه آب خانگی

بدانید که باید میزان ورودی آب به دستگاه باید مناسب باشد و بهتر است آن را چک کنید،برای این کار،لوله ورودی آب را از دستگاه بیرون آورده و میزان آن را ببینید که اگر فشار کمی بر روی آن بود ممکن است به خاطر همین علت شاهد افت فشار دستگاه هستید و یا اگر دیدید که در حد نرمال است پس مشکلی ندارد.

اگر می بینید که دستگاه تصفیه آب نمیتواند فشار لازم را فراهم کند بداید بدانید کلگی موتور و یا هد آن دچار مشکل است و کلگی نیاز به تعویض شدن دارد.

اگر میبینید که برق کافی به پمپ نمی رسد و پمپ توان کافی برای کار کردن ندارد ممکن است ترانس آن ضعیف شده باشد،پس باید آن را بررسی کنید و اگر یک ولت متر در دست دارید میتوانید ولتاژی که از ترانس خارج میشود را بررسی کنید و بدانید که ولتاژ ترانس باید از 24 ولت بیشتر باشد و اگر دیدید که این مقدار کمتر است نیاز به تعویض ترانس دارید.

اگر میبینید که دستگاه تصفیه آب به سختی کار میکند و ضعیف شده باشد ممکن است پمپ دستگاه تصفیه آب و یا بلبرینگ های پمپ و سیم پیچ های داخلی پمپ خراب شده باشد،اگر این حالت پیش بیاید،پمپ دستگاه تصفیه آب صدای زیادی تولید میکند و اگر میپرسید که چرا این مشکلات پیش آمده است باید به شما بگوییم که دلیل آن کار یکسره دستگاه و یا اینکه به مدت طولانی دستگاه کار کرده است و از آن به خوبی مراقبت نشده است.

شما میتوانید به راحتی پمپ را از دستگاه جدا کنید و نزد یک متخصص و یا تعمیرکار ببرید تا آن را برای شما تعمیر کند و یا اینکه یک پمپ جدید را برای دستگاه تصفیه آب تان تهیه کنید.

  • به نکات زیر،دقت کنید :
  1. ممکن است گیج فشار دستگاه تصفیه آب خراب شده باشده و فشار را به خوبی نشان ندهد.
  2. اگر فیلتر ممبران بسیار زودتر از زمان موعد خراب شده است بدانید که پمپ فشار کافی را ایجاد نکرده است و همچنین ببینید که سنسور فشار بالا اگر دستور خاموش شدن پمپ را به شما بدهد،خرابی پمپ روزانه خواهید داشت!

اگر هنوز با موارد ذکر شده در بالا هنوز به نتیجه نرسیدید،کافی است خودتان به دنبال دیگر موارد بگردید و یا اندکی خلاقیت به خرج دهید و از یک متخصص برای این کار دعوت به همکاری کنید.

حمیدرضا کامیاب
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • به آبی /

    پمپ دستگاه تصفیه آب فشار تامین نمی کنه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *